Залізнична галузь
Послуги з перевезення пасажирів та вантажу залізничним транспортом на території області надає регіональна філія «Одеська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» у складі виробничих підрозділів:
Знам’янська дирекція залізничних перевезень - 119 залізничних станцій, платформ та зупиночних пунктів - Бобринецький, Добровеличківський, Долинський, Знам'янський, Кіровоградський, Маловисківський, Новгородківський, Новоукраїнський, Олександрійський, Онуфріївський, Устинівський райони та міста Знам’янка, Кропивницький, Олександрія.
Шевченківська дирекція залізничних перевезень - 29 залізничних станцій та платформ - Благовіщенський, Гайворонський, Маловисківський, Новомиргородський, Новоукраїнський, Олександрівський райони.
Одеська дирекція залізничних перевезень - Вільшанський та Голованівський райони.
Новоархангельський район – відсутнє залізничне сполучення.
Через м.Світловодськ проходять залізничні колії, що перебувають у підпорядкуванні регіональної філії «Південна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця».
На території селища Рядове Петрівського району розташована залізнична станція, яка підпорядкована регіональній філії «Придніпровська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця».
Вокзал станції Кіровоград
Àäðåñà: 25002, ì. ʳðîâîãðàä, âóë. Ïîïîâè÷à, 1.
Êîä ì³ñòà: 0-522.
Äîâ³äêà: 39-22-51, 005.
×åðãîâèé ïî âîêçàëó: 39-22-52.
Ñåðâ³ñíèé öåíòð: 39-21-53.
Çàìîâëåííÿ òà îôîðìëåííÿ ãðóïîâèõ ïàñàæèðñüêèõ ïåðåâåçåíü:
(052) 239-23-78 (ñòàðøèé êâèòêîâèé êàñèð)
Çàìîâëåííÿ âàãîí³â-àâòîìîá³ëåâîç³â:
(052) 239-23-78 (ñòàðøèé êâèòêîâèé êàñèð)
Çàìîâëåííÿ ñïåö³àëüíèõ âàãîí³â äëÿ ïåðåâåçåííÿ ³íâàë³ä³â:
(052) 239-23-78 (ñòàðøèé êâèòêîâèé êàñèð)
²íôîðìàö³ÿ ùîäî áàãàæíèõ ïåðåâåçåíü:
(052) 239-23-78 (ñòàðøèé êâèòêîâèé êàñèð)
Послуги на вокзалі:
Квиткові каси: оформлення проїзних, перевізних документів у далекому, місцевому та приміському сполученнях;повернення платежів за невикористані проїзні документи;поновлення проїзного документа;оформлення користування постільною білизною в поїзді;переоформлення проїзних документів;оформлення проїзних документів, замовлених через Інтернет або Укрпошту.
Користування автоматичними камерами схову: зберігання ручної поклажі у стаціонарній камері схову добу та понад встановлений термін;зберігання ручної поклажі великогабаритної у стаціонарній камері схову добу та понад встановлений термін ;зважування ручної поклажі пасажирам, які не мають проїзного документа;навантаження та вивантаження багажу (вантажобагажу) з багажного відділення на автомобіль або з автомобіля силами працівників вокзалу; надання письмової довідки про вагу поклажі пасажира; зберігання забутих та знайдених речей у стаціонарній камері схову; зберігання речей в камері схову ячейки АКС; примусове відкриття ячейки автоматичної камери схову.
Багажне відділення: надання відправнику бланка - заявки на відправку вантажобагажу; зберігання багажу та вантажобагажу, який прибув понад встановлений термін (крупно-габаритні речі); зберігання багажу і вантажобагажу, який прибув, понад встановлений термін, (від50 кг і більше ); зберігання багажу і вантажобагажу, який прибув, понад встановлений термін, (до50 кг); повідомлення пасажира або підприємство про прибулий на його адресу багаж або вантажобагаж; заповнення документа на багаж або вантажобагаж; заповнення відправникові багажу (вантажобагажу) бірки або бланку-заявки; нанесення відправницького маркування на багаж (вантажобагаж); зважування багажу (вантажобагажу) на прохання пасажира (за виключенням випадків нестачі); повідомлення про зміну реквізитів відправника (одержувача) у випадку допущення помилки з боку відправника або одержувача; надання письмової довідки в багажній касі; переадресування багажу (вантажобагажу) на прохання пасажира; повідомлення про зміну реквізитів відправника (одержувача) у випадку допущення помилки з боку відправника або одержувача; завантаження або вивантаження багажу (вантажобагажу )вагою до165 кг на прохання пасажира; завантаження або вивантаження багажу (вантажобагажу) вагою одного місця від165 кг до300 кг на прохання пасажира; вивантаження вантажобагажу вагою одного місця від165 кг до300 кг працівниками станції у разі неявки одержувача; надання консультації по перевезенню та упакуванню багажу (вантажобагажу); надання письмової довідки про вагу поклажі пасажира в багажній касі; попереднє приймання від громадян та підприємств крупно-габаритних речей та зберігання їх в багажному відділенні; попереднє приймання від громадян та підприємств багажу та вантажобагажу ( вагою50 кг і більше) та зберігання його в багажному відділенні; попереднє приймання від громадян та підприємств багажу і вантажобагажу (вагою до50 кг) та зберігання його в багажному відділенні.
Сервісний центр: оформлення проїзних, перевізних документів у дальньому, місцевому сполученнях; обслуговування пасажирів «Сервіс-Центрі», оформлення проїзного документу за замовленням по телефону у «Сервіс-Центрі» та касі попереднього продажу квитків.
Кімнати відпочинку: бронювання місця в кімнаті відпочинку; зберігання речей (одне місце, вагою до 50кг) протягом доби; проживання пасажира одну добу та півдоби у номері «Люкс», проживання пасажира одну добу у 4-х та 5-ти місних номерах (з користуванням душовою кімнатою та півдоби у 4-х та 5-ти місних номерах (з користуванням душовою кімнатою); проживання пасажира одну та півдоби у 4-х та 5-ти місних номерах; користування душовою кімнатою у кімнаті відпочинку; користування холодильником; користування праскою; користування розеткою.
Зал очікування для транзитних пасажирів: користування залом очікування пасажирів без проїзних документів понад 12 годин до однієї доби; користування залом очікування пасажирів без проїзних документів понад 6-ти годин до 12 годин включно; користування залом очікування пасажирів без проїзних документів від 3-х годин до 6-ти годин включно; користування залом очікування пасажирів без проїзних документів до 3-х годин включно;
Інші послуги: оформлення та доставка «Експрес-пошти» до поїзда (пакунок вагою до 1 кг); оголошення по радіо на прохання пасажира в інформаційно-довідковому бюро; оголошення по радіо в рекламних цілях в інформаційно-довідковому бюро; продажа розкладу руху поїздів та іншої довідкової інформації; надання усної довідки по місту, області; надання усних довідок по країнам колишнього СНД та міждержавних; надання складної довідки; надання письмової довідки; виконання ксерокопії перевізного документу на прохання пасажира; перенесення носієм (станційним робітником) ручної поклажі на прохання пасажира; узгодження проведення відеозйомки; замовлення таксі на території вокзального комплексу;послуги по зняттю багажу ручної поклажі пасажира, який відстав від поїзда; підзарядка ноутбука на прохання пасажира; підзарядка мобільного телефону на прохання пасажира.
Відповідно до пункту 2.9. Інструкції з улаштування та експлуатації залізничних переїздів, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 26 січня 2007 року № 54 щорічно у квітні-травні, а на переїздах з автобусним рухом додатково у вересні-жовтні проводяться обстеження залізничних переїздів.
З метою забезпечення безпеки дорожнього руху здійснено комісійне обстеження 20 із 21 залізничного переїзду через під’їзні колії, що призначені для обслуговування підприємств і через які проходить автобусний рух.
За результатами обстеження дозволено автобусний рух на вказаних переїздах.